Paine. Vain paine ja pimeä pitävät minulle seuraa. Missään ei ole ketään. En näe mitään. Minä... Minä tukehdun. Askeleet kaikuvat tyhjyyteen, vaikka mikään ei liiku. Päälleni sataa aina vain lisää hiekkaa. Luuni murtuvat napsahdellen ja vääntyvät vanhoilta paikoiltaan. Ehkä synnyn uudelleen toiseen hahmoon kun kehoni näin järjestyy uuteen muotoon. Sammakon muotoinen kaulakoru rauhoittaa kuolevaa lasta. Hymy huulillaan hän irtautuu tästä maailmasta. Opettelen hengittämään hiekkaa, sen jyvästen särmät raapivat keuhkojani. Onko sillä edes väliä elänkö vai en? Olemassaoloni ei kyennyt piirtämään pienintäkään kaarta maailman ikiaikaiseen rataan. Olin hyödytön. Siksikö olen täällä? Siksikö tukehdun? Siksikö olen yksin? Miksen voi hengittää? Missä minä olen? Pimeys on niin tiivistä että saa fyysisen olomuodon. Pintaan on liian pitkä matka. En kestä, en selviä. Miksen näe häntä? Pienen emalisammakon timattisilmät lohduttavat lasta, tuudittavat hänet uskomaan ettei hän ole yksin. Beware the Jubjub bird, and shun the frumious Bandersnatch! Olemattomuuden kynnet raapivat lasiarkun kantta. Poika on kaunis unissaan, otsahiukset puolittain kasvoilla, ja kynnet niin tiukkaan tahtovat raapia hänet esiin. Maailma on vale. Vale, vale, vale, vale. Mikään ei saa tytön kivisydäntä liikuttumaan, ei mikään muu kuin oranssinsävyinen taulu. Ja sille hän itkee, itkee kerta toisensa jälkeen eikä ymmärrä mikä häntä satuttaa. Ne jotka näyttävät kilteiltä ja menestyvät koulussa, ovat sadistisia ja häijyjä sydämeltään. As in uffish thought he stood, Kympin tyttö enkelinkiharoineen istuu äitinsä vieressä kirves kädessään, valmiina lyömään. The Jabberwock, with eyes of flame Rakkauteni on liian voimakasta, se polttaa. Came whiffling through the tulgey wood Ja nyt kun se on ohi, mitä voin tehdä? And burbled as it came! Onko se tosiaan rakkautta? Vai olenko vain samanlainen, typerä hattarapäinen teini kuin muutkin, joka kutsuu jo hentoa ihastusta tosirakkaudeksi ja väittää sen kestävän loppuelämän, kunnes on jo seuraavalla viikolla etsinyt uuden kullan. Mutta, mutta, mutta kun... Mitä? Mitä minulla on esittää perusteikseni? Pulssi, pulssi on niin rasittava. Tahdon katkaista sen. Tahdon tappaa typerän, tikittävän pulssini. Onko se liikaa vaadittu?

'Twas brillig and the slithy toves

did gyre and gimble in the wabe;

all mimsy were the borogoves and the mome raths outgrabe.