Lyö minut rikki, kuin ruma perhoskuvioinen maljakko. Paiskaa pirstoutunut sieluni lattialle, hakkaa katki kylkiluuni. Tahdon olla sinun, jonkun, kenen tahansa. Tahdon olla vapaa kaikista, kaikesta. 

Lyö minut rikki, kuin epäonnistunut veistos. Paiskaa itkevä sydämeni jätteiden sekaan, hakkaa hajalle toivoni. Tahdon olla täysin murskana, tahdon olla ehjä.

Minä seisoin oven takana lakkeineni, soitin kelloa kerta toisensa jälkeen. Kukaan ei tullut avaamaan. Pieni nainen nosti minut ilmaan ja ravisti minua onnesta. Minä rakastun hiukan jokaiseen ihmiseen, jonka kanssa vietän aikaa, mutten koskaan todella. Minä liidän kuin voikukan höyty, en tiedä vielä mihin laskeudun.

Huomenna talo on täynnä ihmisiä, täynnä ääniä ja kieliä. Toisin kuin voikukan siemen, minä en osaa juurtua. Pakkaan muuttolaatikkoni uudelleen ennen kuin olen niitä ehtinyt kunnolla purkaa. En ole vielä löytänyt ensi vuodelle kotia. Poika juoksuttaa kätensä hiusteni läpi jättääkseen jäähyväiset. Minä vain hymyilen. Minä aina vain hymyilen.